• Ik heb mij als docent en schoolleider breed ontwikkeld; zowel vakinhoudelijk en vakdidactisch (geschiedenis) als onderwijskundig (organisatie, pedagogiek en aansturing van teams).
  • Binnen het onderwijs heb ik veel mensenkennis opgedaan wat maakt dat ik mij in relatie tot leerlingen, ouders en docenten als een vis in het water voel.
  • Ik ben geïnteresseerd in wat mensen beweegt en nieuwsgierig naar hoe we afgestemd op hen, het onderwijs het beste kunnen vormgeven.
  • Ik heb vele docenten stuk zien gaan binnen de kaders van het huidige onderwijssysteem en heb zelf met vallen en opstaan geleerd. Ik ben inmiddels zover dat ik anderen kan coachen zodat zij niet in diezelfde kuilen van systeem trappen en de energie behouden om er te kunnen zijn voor zichzelf en jongeren. Ik ben er daarbij altijd op uit om zonder oordeel het beste in mensen naar boven te halen.
  • Vanwege mijn wetenschappelijke opleiding en groot verantwoordelijkheidsgevoel, ben ik sterk in het maken van analyses. De meeste situaties in de onderwijspraktijk hangen samen met de visie, het beleid, de plannen en/of de cultuur van de school. Ik analyseer onderwijsvraagstukken dan ook vanuit samenhang en op verschillende niveaus (praktijk, management, bestuur, politiek) en adviseer desgewenst op maat.